Jak se připravit na výměnu rolí ve firmě?
Jaké jsou možnosti a co všechno je potřeba předem zvážit?
Nezmeškejte náš webinář, ve kterém promluví ti nejpovolanější – ti, kteří byli u toho a generační výměnou si prošli.
Webináře
Interní nebo externí řízení? Toť otázka. Načerpejte zkušenosti od ostatních a využijte je ve svůj prospěch. Rozhodování pro vás pak bude jistě mnohem jednodušší.
Proč není vaše obchodní strategie tak účinná, jak by měla být? A proč obchodníci nemají výsledky, i když se snaží? Doba, kdy stačilo dobře dělat svoji práci (dodat perfektní produkt nebo službu) a zbytek už šel díky referencím skoro sám, skončila. Teď platí, že kdo prodá, přežije. A vás čeká dřina..
Co týden, to nějaká nová, „revoluční“ managementová teorie, která slibuje, že promění vaši dobrou firmu v něco mimořádného. Jenže největší problém dnešních firem nebo manažerů není v tom, že by se nedovedli přizpůsobit dynamické době. Naopak. Sledují trendy, aplikují je, ale zapomínají na jednu důležitou věc.
Firmě se daří, ale poslední dobou (vlastně už pár měsíců) spíš stagnuje, než že by se posouvala? Kdo by řekl, že tou největší výzvou v podnikání bude se neutopit v každodenní operativě a zároveň se udržet u kormidla. Na nějaký rozvoj společnosti vám pak už nezbývají síly ani čas. Nebo hůř – všechno, co jste pracně vybudovali, se začíná rozpadat. To je vztyčený prst, který říká, že potřebujete pomoc.
A jednou z mnoha cest je výměna vedení. Před sebou máte v podstatě tři možnosti – najít externího CEO neboli výkonného ředitele (tady opatrně), vypiplat si někoho ve firmě, nebo si dočasně najmout interim managera. A až budete na té křižovatce stát, rozmýšlejte dobře. Přešlapy tady opravdu bolí.
Když se řekne změna, lidem se většinou naježí všechny chlupy a začnou vrtět hlavou. Byť by jim zefektivnila práci / ušetřila peníze / usnadnila život. Změna totiž bolí, vyžaduje spoustu úsilí a výsledek je mnohdy poměrně nejistý. Tedy pokud nemáte ve firmě schopného leadera. Jak změny ve firmě úspěšně zavádět a řídit? A jak je využít ke svému prospěchu? Tím se zabývá management změn a přesně o něm byl náš říjnový webinář.
Je to pár let, co jste založili firmu. Budujete, postupně rostete a najednou je vás deset, práce se hromadí a vy si uvědomujete, že ne všechno, co děláte, vám jde na 100 %? Být majitel, obchodník, personalista, sekretářka a kdo ví, co všechno v jedné osobě je velmi náročné..
Jedním z nejpalčivějších problémů, se kterým se na nás firmy obrací, je, že sice generují vysoký obrat, ale zisk téměř žádný. A tak snižují ceny, rozšiřují nabídku, hledají nové zákazníky, aby zjistili, že jim zbytek marže nestačí ani na provozní náklady. Zdá se, že se ocitli v začarovaném kruhu. Jak z toho ven? O své zkušenosti se tentokrát během webináře/rozhovoru podělí zkušený manažer a výkonný ředitel JPF pro Moravu – Jan Kodytek.
Jsou příběhy, co vydají za tisíc slov. A pak takové (těch je jen pár), co vám doslova vyrazí dech – jako progres firmy RPS Ostrava. Za rok se vypracovali z fáze, kdy jim reálně hrozila insolvence, k zisku 24 milionů. Jak? O tom už vám během „case“ rozhovoru poví něco jedna z nejlepších interim manažerek v zemi – Elena Hlisnikovská.
Za velkým úspěchem často stojí velký člověk. Leader, nikoli autoritativní vládce. Třeba Baťa – ten už tehdy dobře věděl, že k tomu, aby vybudoval úspěšnou firmu, bude muset nejprve vybudovat svoje lidi. A ti pak vybudují firmu. Baťa si byl vědom toho, že sám to nesvede.
Dnes, v době krize, platí, že má-li podnik přestát zlé časy, potřebujete ve vedení firmy člověka s určitou dávkou lidskosti a nadhledu. Od toho se odvíjí úplně všechno. I to, jestli budou lidé v podniku skleslí, naštvaní a nakonec dají výpověď, nebo se naopak budou o to víc snažit. Jak být ale dobrým lídrem v digitálním světě a jaké nároky naložila na leadery krize, která přišla s koronavirem?