Majitel se celý život dřel, vybudoval slušnou firmu a pak se ocitl ve zvláštní životní situaci: vyhořel, dostal se do deprese, nebo už byl zkrátka jen vyšťavený tou nikdy nekončící dřinou a rozhodl se svou firmu prodat. ?
Fascinující pro mě je, že lidé něco desítky let budují a pak k takovému prodeji přistoupí stylem, jako když prodávají starý gauč. Málokdy si z toho udělají projekt, nastudují veškerou problematiku a firmu na prodej připraví. Naopak, náhodně ji někomu „bouchnou“ nebo ji vystaví na ty různé pochybné servery, kde se tyto nabídky objevují, a prodají to naprosto pod cenou. ❌
My v JPF pomáháme majitelům i s prodejem. Když chcete prodat firmu, je dobré to naplánovat dostatečně dopředu. Firma totiž nesmí stát na vás. Majitel je často klíčovou osobou při získávání nových zákazníků. Ve firmě neexistuje nezávislé obchodní oddělení, a to dramaticky snižuje její cenu. Platí jednoduché pravidlo: pokud společnost není na vás jako majiteli nezávislá, její cena jde dramaticky dolů. ?
Když nás klient osloví ohledně prodeje, firmu začneme řídit, vybudujeme nezávislé oddělení obchodu a marketingu a postaráme se, aby vše šlapalo jako na drátkách i bez majitele. Pak přímo jednáme s investory a máte vidět ten jejich obrat, když zjistí, že firmu řídíme my a nejedná se o one man show.
Pokud jste věnovali firmě celý svůj život a chcete ji prodat, dejte si s tím trochu práce, neskutečně se vám to vyplatí. ✅
strategie prodeje