Spěch

Já u některých podnikatelů vidím, jak hrozně spěchají. Založí startup, nechají do něj nalít peníze a snaží se to urvat teď a tady. Není divu, že 95 % z nich během pár let zmizí z povrchu zemského. ?

Spěchat v podnikání je něco jako sprintovat na vlak, mít radost, že jsem na poslední chvíli naskočil a pak zjistit, že místo do Prahy jedu do Brna. ?

Nedávno jsem měl telefonický rozhovor s majitelem velké polské firmy. Ptal se mě: „Tak mi, pane Jemelko, řekněte, proč bych si měl vybrat zrovna vás?“ Odpověděl jsem mu: „Podívejte se, já vám to řeknu úplně jinak. My jsme v roce 2010 byli v ČR úplné nuly a nikdo nás neznal. V roce 2022 jsem lídr trhu a kdo je druhý, ani nevím.“ Majitel mi řekl: „Dobře, to mi stačí.“

Co myslíte, že jsme těch 12 let dělali? Myslíte, že jsme spěchali, abychom něco urvali? Nikoliv, krok za krokem jsme se zlepšovali, ladili naše procesy a získávali zkušenosti. Dnes máme za sebou stovky spokojených zákazníků a vyladěný stroj, který je připraven expandovat do celé Evropy. ?

Bezhlavé spěchání nikam nevede.

podnikatelská strategie