„Dostali jsme se do krize, tak jsme se rozhodli nakopnout prodeje slevami.“ A já si v duchu říkám: „A vykopat si ten hrob ještě větší.“ ⛏️
Slevy jsou v drtivé většině případů špatný krok. Slevit můžete, pokud jste vzhledem k cenám na trhu předražení nebo pokud potřebujete nárazově zlepšit příjem.
Většina firem, které začnou se slevami, mají ale ceny nastavené dobře. Tím, že slevy pravidelně dávají, se akorát dostávají do záporného cashflow. Krizi ve firmě téměř nikdy nezpůsobí cena produktu. To je dlouhodobá záležitost a rozhodně se nedá spravit slevou. ❌
„Tak mi teda řekněte, co mám rychle udělat, abych se z krize dostal?“ My ale neprodáváme zázračné palivo, které nalejete do firmy a ona se vmžiku otočí o 180 stupňů a okamžitě začne optimálně fungovat. Do krize se majitelé dostali během několika let, a tak i my potřebujeme pár měsíců, abychom zvrátili klesající trend a vše zase začalo šlapat. ?
Co je potřeba dělat, nelze říct univerzálně, v každé firmě je strategie prodeje jiná. Ale vždycky to jde od hlavy a je potřeba to řešit strategicky. Rychlá řešení nefungují, zázračná nejsou. Sleva je jako kokain, chvilku přinese větší čísla, pak si ale zákazníci zvyknout. A ve finále budou váš produkt odmítat koupit za běžnou cenu. Budou totiž čekat, až bude zase sleva.