Znáte pořekadlo, že za 5 let budete stejní krom lidí, s nimiž se setkáte a knih, které přečtete?
Věřím tomu.
K dovolené pro mě neodmyslitelně patří kniha. To znamená rozhodnout se, kterou si vzít, aby mě přinutila:
? zamyslet se nad svým životem i podnikáním,podnikatelská strategie
? posunout mé myšlení
? přinést další impulsy do firmy
? konfrontovat se s tím, co dělají nejlepší a co děláme my
Letos mám jasno.
Stačilo přečíst si namátkou pár "věcí".
Asi nikoho nepřekvapí, že špičková firma nemůže být složena z průměrných lidí, stejně jako průměrná firma dlouho neudrží špičkové lidi. Co se ale přehlíží, je důsledná práce na tom, aby to tak bylo a měli jste ty špičkové lidi.
Netflix se za to nestydí a říká:
- stejně jako všechny ostatní společnosti, se i my snažíme přijímat ty správné lidi
- na rozdíl od řady společností se při tom řídíme heslem: uspokojivý výkon je odměněn... velkorysým odstupným ???
... aby se nám uvolnilo místo a my mohli na danou pozici najít hvězdu
- naši manažeři používají test "Koho si nechat": o koho ze svých lidí bych nejvíc bojoval, aby v Netflixu zůstal, pokud by mi oznámil, že odchází kvůli práci v jiné společnosti
A z celé řady ještě jedna zásada:
Upřímnost vždy a všude - s tím, že vysvětlíte rozdíl mezi nezištnou upřímností a chováním geniálního kreténa. ?