Opusťte vaši pracovnu a vydejte se mezi lidi ve firmě. Se všemi se potkejte a ptejte se jich. Přesně to děláme, když provádíme analýzu u klienta. ?
Projdeme to od vedení až po řadové pracovníky. Ptáme se jich mimo jiné na to:
? Co vidí jako největší problém ve firmě.
? Co by jim zjednodušilo práci a zefektivnilo celý proces.
? V čem je daná společnost špičková a v čem se naopak hodně trápí.
? Chceme, aby nám popsali, jaká je atmosféra ve firmě.
? Nebo jak fungují s kolegy a jak hodnotí firemní kulturu.
Data a tvrdá čísla jsou základ, o tom už jsem psal několikrát. Ale lidé jsou velice vnímavé bytosti a vidí věci mezi řádky. A když se jich dobře zeptáte, tak vám je prozradí.
Nedávno jsme dostali do rukou firmu ve velkých potížích a přišli jsme na to, že základním problémem tam je právě firemní kultura. Děly se tam neuvěřitelné věci, bohužel je to tak specifické, že vám to nemohu napsat.
V každé firmě najdete řadu úžasně schopných lidí, kteří chtějí naplno pracovat, ale často je brzdí něco, co sami nedokážou ovlivnit. Je dobré se mezi své lidi vydat a zeptat se jich, zda nemůžete udělat něco, co by jim v jejich práci pomohlo. ✅
personální audit