Často se kope do korporátů, ale všimli jste si jedné věci, kterou mají skvěle zvládnutou? Ukažme si to na příkladu. Vezměte si malého eshopistu, který sám prodává produkty ze svého bytu a sklad má v lepším případě dole ve sklepě, v tom horším vedle postele v ložnici. A teď se něco nepovede a Vy mu voláte a žádáte zjednání nápravy. ?
Můžete slyšet: „Co po mně chcete? Já mám 350 zákazníků, nevím, kam dřív skočit, a jediný, kdo si stěžuje, jste vy, všichni ostatní jsou spokojeni.“ ❌ Zažili jste něco podobného, když jste volali do banky?
Ve větších firmách se Vám tohle (až na nějaké jednotkové excesy) zkrátka nestane. Mají tam lidi vycepované a navyklé tomu, aby dokázali zvládat tlak. Možná jste slyšeli jednu z těch mnoha desítek nebo stovek uniklých nahrávek, kde operátor dostává od zákazníka kartáč jako blázen, ale on trpělivě reaguje, a ještě ho utěšuje. Dle mého názoru kultivovanost projevu koreluje s velikostí firmy.
Je dobré být plně orientovaný na službu zákazníkovi. Já vždycky kolegům i klientům říkám, že na těch nejproblematičtějších se ve skutečnosti nejvíce naučí a postupně se stanou silnějšími. ?
Nejrychleji rostou firmy, které se naučily velmi dobře vnímat a zapracovávat zpětnou vazbu od svých zákazníků na jedné straně a od svých zaměstnanců na straně druhé. Ne vždy je jednoduché odfiltrovat emoce, ale pokud to se svým podnikáním myslíte vážně, je nutné se to naučit. ✅
podnikatelská strategie