Fundament

Občas ve svých příspěvcích nebo rozhovorech zmiňuji, že firmu je potřeba stavět na pevných základech. Byl jsem dotázán, co že to ten pevný fundament vlastně přesně je. Pokusím se to shrnout ve dvou bodech. ?

? 1) Rozmyslete si, co a proč chcete dělat. Velmi často vidím podnikatele, kteří rozjedou jeden projekt, pak je přestane bavit, tak se pustí do něčeho nového a klidně to několikrát zopakují. Ve výsledku pak nemají nic.

Ono to kouzlo nového je lákavé, ze začátku je všechno zajímavé a když je potřeba tvrdě máknout a pustit se do exekuce, může být jednodušší utéct někam jinam. Tvrdá práce totiž docela dost bolí.

? 2) Od samého počátku budování vaší firmy myslete na to, že jednoznačně nejdůležitější věc je vybrat si ty nejlepší možné lidi. Áčkové lidi, špičkové lidi. Já vím, že „nejsou“. Pokud ale najmete někoho průměrného, nijak si nepomůžete. Řeknete si: „Mám toho hodně, tak mi alespoň nějak pomůže, nějak to zrychlí.“ Nakonec ale zjistíte, že udělal více paseky než užitku.

Firmy nejsou neživé entity. Firmy jsou živé organismy, které tvoří lidé. Věnujte maximum úsilí výběru a vedení vašich spolupracovníků. Bez nich totiž nikdy nic nevybudujete.

personální audit