Fáze č.1 - když jsem začínal podnikat, stěžejní pro mě byl prodej. Pokud nedokážu prodat to, co nabízím, nebude žádné podnikání.
Fáze č.2 - pak jsem si uvědomil, že mohu buď do konce života dál prodávat a realizovat sám na sebe to, co dělám nebo se posunu dál. Zvolil jsem "posunout se dál". Znamenalo to pro mě vzdávat se pevných bodů a jistot v tom, co a jak dělám. Znamenalo to učit se. Znamenalo to začít narážet stejně jako předtím ve fázi č.1. Akorát ty srážky byly o něčem jiném, než o odmítání ze strany potenciálních zákazníků. Byly o tom, že jsem se mnohokrát v pravidelných periodách popálil díky nevhodnému výběru lidí do týmu. Když už se výběr povedl, tak jsem ty lidi ne zcela vhodně vedl, mentoroval, koučoval a rozvíjel. Po mnoha spáleninách jsem se v tom naučil chodit a opět přišel moment, kdy jsem si uvědomil, že je čas i možnost posunout se.
Fáze č.3 - ocitl jsem se v pozici, kdy prioritou pracovního dne bylo přemýšlet, logicky organizovat, plánovat, vést a kontrolovat. Opět jsem se mnohokrát spálil, stejně jako ve fázi č.1 a č.2. Stálo to nemálo peněz, když jsem dělal chyby.
Pak přišla fáze č.4. O té třeba někdy příště. ?
Byznys mi přijde skvělý. Dává šanci a nekonečný prostor stále se učit a posouvat. Nebo taky ne. Je to na vás.
strategie podniku