Spousta podnikatelů teď volá po vládní pomoci a spílá, že v podnikání necítí žádnou jistotu. Možná už trochu zapomněli, jak začínali, protože business o jistotě a bezpečí není ani náhodou. ?
Když začínáte, jdete do toho tak říkajíc s holým zadkem. Riskujete a valíte dopředu, protože nemáte co ztratit. Hledáte nové cesty, inovujete a zkoušíte prorazit. Rostete geometricky ?, protože nemáte vilu na hypotéku za 20 milionů, dvě SUV a sporťák v garáži. Nemáte strach, že o to všechno přijdete.
Vidím teď u hodně majitelů firem, že začínají škrtat. Někdy je to ale takové nesystémové. Škrtneme tohle a tohle, ať to nějak ustojíme, hlavně ať zachováme status quo. Obávám se ale, že na to, co přichází, škrty stačit nebudou. ❌ Je potřeba se hluboce zamyslet a zeptat se: „Co můžeme dělat jinak? Jak udělat pivot, který nás má šanci zase dostat do zisku? Co nám při pohledu zevnitř uniká?“
Papírně Kimberly-Clark hrozil krach, udělala ale pivot a ve 20. letech 20. století přišla s papírovými kapesníčky Kleenex. Dnes patří mezi Fortune 500 společnosti a mezi největší výrobce hygienických produktů na světě.
Tenhle příběh mám rád, nemusíme ale chodit daleko do historie, když zapátráte ve Forbesu, takových příkladů tam najdete hned několik.
Škrty samy o sobě nic nevyřeší. Je potřeba jít dopředu. ✅
podnikatelská strategie