Proč přicházíte o zákazníky

 Víte to? Co děláte po tom, co k tomu dojde? Necháte je vlastnímu osudu, nebo to nějak řešíte?

Jedna z prvních věcí, kterou děláme, když začneme řídit firmu, je, že se podíváme na seznam zákazníků, o které během poslední doby přišla. Píšu podíváme, ale častokrát si ho musíme nejprve sami vytvořit, protože s daty se mnohde ne úplně pracuje. ?

A pak pečlivě zjišťujeme, proč každý jeden z nich odešel. Když to uděláme, často dojdeme k tomu, že celá řada z nich ukončila spolupráci právě z důvodu, že se o ně nikdo nestaral. Obchodník je kdysi nabral, ale pak už jim nikdo nevěnoval péči, kterou si zaslouží. ❌

Část z nich se nám vždy podaří přesvědčit, aby se vrátili, a jejich znovuzískání je jednodušší než akvizice zákazníků nových.

Pokud tedy máte nouzi o klienty, zkuste se zamyslet, zda jste o některé z nich nepřišli vlastní vinou a jestli by náhodou nešli získat zpět.

Ruku na srdce, děláte to? ?

krizový manažer