Výběr klienta

Berete každého klienta nebo si vybíráte? Jaká máte kritéria? Chcete bezproblémovou spolupráci? Nebo se rozhodujete podle toho, jaký zisk z něj budete mít? Já mám jednoduché pravidlo: začnu pracovat pro nového klienta pouze v případě, pokud pravděpodobnost, že mu dokážeme pomoci, je alespoň 80 %. Pokud je to méně, tak ho prostě odmítnu. ?


V minulosti jsem měl nabídku na spolupráci, u které jsem věděl, že to bude 50:50. Nechtěl jsem do toho jít, ale majitel na mě tlačil tak dlouho, až jsem na to nakonec kývnul. Trochu jsme mu pomohli, ale nebylo to nic slavného. Neměl jsem z toho dobrý pocit. Když je špatný business model a chybí vůle ho změnit, můžete dělat co chcete, ale něco prostě nepřetlačíte. ❌

Od té doby jsem se zařekl, že už to nikdy neudělám a zavedl jsem výše zmíněné pravidlo. V době covidu jsme třeba odmítali spolupráce z oblasti hotelnictví. Nebylo zkrátka čestné jít do něčeho tak nejistého a brát peníze od klienta s tím, že většinu věcí kvůli tvrdým restrikcím stejně ovlivnit nemůžete.

Díky úvodní analýze a létům zkušeností se stovkami klientů umíme velmi rychle zjistit, zda dokážeme pomoci. A pokud bychom vyhodnotili, že toho schopni nejsme, spolupráci zkrátka odmítneme, i kdyby nám platili zlatem. Díky tomu se nám daří držet úspěšnost přes 80 % a mít spokojené klienty, kterým jsme opravdu pomohli. ✅

Restrukturalizace firmy