? Pro někoho možná překvapivé, ale je to tak. Když řešíme pro naše klienty obchod, snažíme se je přesvědčit, aby co největší část odměny byla nastavená výkonnostně.
Jak se má obchodník motivovat, aby podával stále lepší výkony, když má 60 tisíc fix, služební auto, kafíčko a klídeček? ☕ Proč by to dělal?
Externí motivace je fajn, většinou ale moc nefunguje. Ideální je dát si s tím trochu práce a najít hladové obchodníky, kteří si chtějí vydělat. Obchodníky, kteří obchod dělají proto, že je baví a je to pro ně soutěžní disciplína, ve které mohou zazářit. A pak jim všemi prostředky pomoci k tomu, aby tak mohli činit. ?
A nelžeme si do kapsy, takových mnoho není. Dle sociologických testů v Evropě přes 80 % lidí preferuje jistotu a klid před možností získat něco navíc, ale za cenu toho, že se budou muset trochu snažit.
A takový mindset je velice těžké změnit. Mnohem lehčí je najít někoho, kdo už ho má. Věřte mi ale, že se vyplatí vytrvat, i když to není nic jednoduchého. Pokud potřebujete rozjet obchodní tým, který vám přinese výsledky, ozvěte se mi, rád vám u kávy nebo dobrého oběda řeknu víc. ✅
Restrukturalizace firmy