Pro mě je služba zákazníkovi prvním posledním, alfou a omegou, ale i ta má svoje hranice. A přijde mi, že zvláště některé menší firmy je mají poměrně nejasně definované. 👇
Měsíc starý příklad. Klient dluží firmě skoro 500 tisíc korun a oni mu vesele dodávají služby dál, i když už jim několik měsíců nezaplatil. Dokonce to došlo tak daleko, že si kvůli tomu sjednali kontokorent. Takové jednání je extrémně nebezpečné a přímo ohrožuje firmu na životě. ⚠️
Pokud máte příjmy v tržbách, ale na účtu prázdno, k čemu vám to je? Firma se bála, aby neztratila zákazníka. Byla by to ale opravdu ztráta, nebo spíše úleva? Pokud máte fakturu i den po splatnosti, je potřeba to začít okamžitě řešit. Nečekejte v koutě a nedoufejte, že klient nakonec zaplatí. Možná ano, ale možná taky ne.
Pokud vám ani po urgencích platba nepřijde, okamžitě ukončete službu a pohledávku začněte vymáhat právní cestou. ⚖️ Peníze jsou krví firmy a pokud o ně přijdete, může vás to položit.
Služte zákazníkovi, jak nejlépe dokážete, ale dbejte na to, aby i on dostál svým závazkům. ✅
Audit firemní kultury