Od spousty podnikatelů slýchávám povzdechy, že nás čeká opravdu těžká doba. Když se jich ale zeptám, co aktuálně dělají, aby to zvládli, odpoví mi: „No nic moc, čekáme, jak se situace vyvine.“ ?
Čekání může být někdy fajn, obávám se však, že v tomto případě tou optimální strategií patrně nebude. Návod, jak krizi zvládnout, je jednoduchý: začít dělat přesný opak toho, co dělají ostatní.
Většina firem s příchodem recese oseká obchod a marketingové poradenství. ❌ Na první dobrou to může vypadat jako fajn krok, protože firma přece pojede dál a dost se ušetří. Udělat něco takového je ale podobné, jako kdybyste zapadli do bahna a abyste se z něj dostali, usekli byste si obě nohy.
Bez kvalitního obchodu nebo marketingu je vaše firma v dlouhodobém období po smrti. Ostatně, pokud mi nevěříte, podívejte se na statistiky z minulých hospodářských krizí. Firmy, které do marketingu investovaly nejvíce, vyjely z krize jako vítězové. ?
Teď není prostor pro čekání. Teď je potřeba získávat nové zákazníky. Ať už je váš přístup k akvizicím jakýkoliv, začněte hned, i kdybyste měli sami zvednout telefon a začít volat. Z krize se žádná firma nepročeká. ✅