Rada

Dostal jsem tady na LI radu na cestu... prý se mám víc zaměřovat na skutečnou pomoc firmám, než na růst naší firmy.

Moc tomu nerozumím. Proč? Alfa omega v naší firmě je top služba klientům. Ve středu naší pozornosti bylo od počátku rozhodnutí přinášet klientům výsledky, takovou službu v interim managementu, kterou firmy nikde jinde nenajdou. Chtěli jsme být jedineční a přinášet skutečnou hodnotu. To byl začátek.

A hádejte, co se dělo.

Nic.

Prvních devět měsíců po založení firmy nic. Nula, nula, nula a pak ještě dalších šet nul. Třičtvrtě roku jedna velká nula. Byla tu vize. Bylo tu přesvědčení. Byly tu hodnoty. Nic víc. Nula. Přesto jsem pokračoval v budování naší firmy. Učil se. Hledal cesty a řešení. Zlepšoval se. Kolem bylo spousta šikovných a úspěšných interimů. Etablovaných interimů. Známých interimů. Začínal jsem z chvostu. Bylo mi to jedno. Chtěl jsem se soustředit na dvě věci: 1. na to, abych přinášel co největší užitek a péči klientům, 2. na sebe (tedy vlastní růst), abych se zlepšoval a přinášel ještě větší užitek klientům v budoucnu.

Dlouhá léta se nic zásadního nedělo. Byl jsem sám, pak nás bylo pár, byli jsme mezi šedí v oboru. Po sedmi letech jsme náhle začali skákat téměř dvojnásobek každý rok. Ano, člověk z toho má radost. A ano, začali jsme víc investovat do marketingu, protože jsme si na to vydělali a mohli si to dovolit. Znáte nějakou úspěšnou firmu bez marketingu? Uplynulo dalších pět let a jsme v ČR jedničkou v oboru. Dál se soustředíme na top službu klientům a na vlastní růst. Proč na vlastní růst a ne jen na pomoc klientům? Protože pokud totiž chcete být top v oboru, bez soustředění se na vlastní růst, zlepšování se v každém ohledu a každý den, to nepůjde. A že s kvalitativním růstem (zvyšováním kompetencí), souvisí i ekonomický růst, je asi v celku logická věc. Svého času jsem říkával, že porazíme konkurenci přeučením. Budeme se učit víc a lépe než druzí.

Takže pokud vás někdo obviní z toho, že se víc zaměřujete na vlastní růst, než na klienty, nechte to být. Naopak, pokud se nezaměříte na svůj růst, nepřinesete nic lepšího klientům. Klienti nedávají nic zadarmo. A pokud stále roste počet vašich klientů, znamená to, že svou práci děláte nejen dobře, ale že se v ní neustále i zlepšujete. Až totiž zakrníte na místě, zastaví se i váš růst firmy. I počet klientů. To je jednoduché pravidlo.

Jsem zvyklý na nuly i na růst. Ani jedno mě nedělá lepším či horším člověkem. Ale péče a top služba pro klienta je pro mě - a tedy i naši firmu - základ.

A měl by být pro každého.

interim manažer