Plánování

když Jeffa Bezose někdo pochválil za perfektní výsledek v posledním čtvrtletí, vždy s úsměvem poděkoval, ale v duchu si pomyslel: „To už přece bylo před třemi roky.“ Dle vlastních slov totiž pracuje 2-3 roky v budoucnosti. A kdyby tak nečinil, jen těžko dnes bude Amazon tam, kde je. ?

Bezos si zakládal také na každotýdenních brainstormingových poradách svého týmu, jejichž hlavní význam spočíval v neustálém generování nových nápadů a řešení problémů.

A dává to perfektní smysl. ? Jak jinak posunete svoji firmu dopředu, než že budete neustále hladoví a pravidelně si budete klást otázky, na které na první pohled není jednoduchá odpověď? Kam zaměříte svou pozornost, tam dojedete.

Ke strategickému plánování z mé zkušenosti přistupují lidé třemi způsoby.

? První skupina neplánuje vůbec. Mají to na salám a čekají, zda to na ně spadne z nebe. Většinou nespadne. Bohužel.
 
? Druhá skupina se na poradě dohodne, že zvýší plán o 30 %, poplácají se po chrbtě, řeknou si, jak jsou skvělí, že si na to troufnou… a nestane se nic. Za měsíc se sejdou znovu a zase si popovídají.
 
? Třetí skupina se dohodne, že zvýší plán o 30%, vymyslí způsob, jak to udělat, uvědomí si, že budou muset makat jako šťovíci a že to bude ze začátku peklo. Třeba to nejde hned, ale vytrvají a něco tam spadne. A nakonec se to podaří.

Je dobré se každý den zamyslet, do které skupiny patříme.

Audit firemní kultury