Stále se najde mnoho firem, které sledují spíše obrat a počet zákazníků, než logiku věci. PROČ?
Pamatuji si na jednu výrobní firmu, kterou jsme v rámci interim managementu vedli z pozice výkonného ředitele. Obratově cca. 200 mil.Kč/rok.
Když jsme si vyjeli tržby zákazníků a ziskovost jejich jednotlivých zakázek, zjistili jsme:
1. Mezi top 5 zákazníky je na 4. místě zákazník, který odebírá ročně za cca. 12 mil.Kč
2. V součtu na zakázkách tento zákazník generuje nikoli zisk, ale roční ztrátu 1,5mil.Kč
3. Pátrali jsme po důvodech této "prapodivnosti", žádné extra přesvědčivé (kromě toho, že si to holt nikdy takto nepočítali) jsme nenašli
4. Připravili jsme k jednání s daným zákazníkem trochu čísel a pár dalších věcí, ať máme při a zejména po vyjednávání šanci dál spolu dělat byznys
5. Jednání nás totálně "položilo", co říct na argument protistrany, že takto to nastavil tatínek zakladatel
6. Spolupráci jsme ukončili a nastaly tři efekty:
a) okamžitě spadl roční obrat firmy o 12 mil.Kč
b) okamžitě se zvýšil zisk firmy ze 7 na 8,5 mil.Kč
c) značně se zvýšila produkční a časová kapacita obchodu a výroby, čehož jsme využili pro více kšeftu se stávajícími i novými zákazníky.
Chcete vědět víc?
Napište mi na: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
interim management