Obchodování

Většina z nás neumí dělat obchod. A je potřeba, abychom se to každý den učili. Tak nějak by se dal pojmenovat druhý díl seriálu o tom, jak restartovat firmu po covidu. Obchod je totiž něco, bez čeho to prostě nepůjde. A v Česku v něm oproti západu opravdu nejsme moc dobří. ?

 
Obchod není pouhý doplněk, který každá firma musí v nějaké formě mít. Obchod je naprostý základ všeho. Bez něj nemáte příjmy a bez příjmů nemáte business. Když budete mít průměrný produkt ale vynikající obchodní model a exekuci, pojedete nahoru. Se špičkovým produktem bez obchodu ale uspějete jen velmi těžko. A v horších časech to platí ještě víc.
 
Je potřeba dostat do sebe doslova obsesi obchodem, být jím "posedlý" a neustále přemýšlet, co můžete dělat lépe. Když přijdeme do firmy, máme připraven dotazník, kde je 154 otázek, jejichž zodpovězení vede ke zvýšení efektivity obchodu. ✅
 
Tohle za vás nikdo neodmaká, tady žádné zkratky nefungují. Obchod se dá outsourcovat nebo na někoho přehodit jenom velice obtížně. Je to těžká a vyčerpávající disciplína, přesto je často přehlížena a absolutně na ni nejde fokus, který by si zasloužila.
 
Ze zkušenosti ze stovek firem ale jasně vím, že pokud se na tuto oblast systematicky a konzistentně zaměříte, výsledky se vždycky dostaví. A možná byste byli překvapeni, jak rychle a v jaké kvantitě.
 
Buďte zaujatí obchodem. To je cesta k úspěchu. ?

restrukturalizace podniku