Včera jsem psal o tom, že některé firmy nejsou schopné říct svým zákazníkům jasné NE. Existuje ale i opačný extrém a je to vidět i tady na LinkedIn. Živnostníci a mikropodnikatelé nejsou ochotni udělat ani pidi pohyb zadarmo, vše chtějí mít uhrazené. ❌
Jeden takový „podnikatel“ se mi snažil prodat svůj produkt. Ve finále jsme se ale nedomluvili, protože jsem tam neviděl přidanou hodnotu. Když zjistil, že z toho nic nebude, řekl mi, že mu alespoň uhradím čas, který se mnou strávil, že to vlastně byla placená konzultace. ?
Setkal jsem se dokonce i s požadavkem, abych uhradil práci spojenou s vypracováním cenové nabídky. Tohle se dřív nedělo, jedná se podle mě o docela nový fenomén, který ale pravděpodobně s hospodářským ochlazením zase docela rychle zmizí.
Při jednání s větší firmou se vám nic takového nestane. Tam už totiž většinou velmi dobře chápou, že se zkrátka jedná o náklady na akvizici. ? Pokud chcete získat zajímavého klienta, je přirozené, že ze začátku do toho musíte trochu času, energie a někdy i těch peněz vložit. Jasně, je to risk. Ale ten je přirozenou součástí podnikání.
Snažte se hned od začátku udělat pro klienta první poslední. V konečném součtu se vám to jednoznačně vyplatí. ✅
Interim manažer