„Přichází ta krize, musíme někde ušetřit. Škrtneme teď náklady na marketing, zákazníky přece zatím máme, tak se to nezblázní.“ ?
Náklady na marketing beze všeho škrtněte, pokud ho děláte špatně a nic vám nepřináší, to je opravdu lepší žádný nemít.
Pokud ho ale děláte dobře a každá investovaná koruna vám přinese dvě na zisku, proč byste ho pro pána Jána škrtali? Opakuje se to v každém hospodářském ochlazení. ? Firmy začnou sekat náklady na reklamu, jako kdyby se nikdy nepoučily z toho, co bylo.
Když se podíváte na data z roku 2008, jasně uvidíte, že firmy, které byly vidět, vyjely z krize jako vítězové, a ty, které seškrtaly, co mohly, zaplakaly nad výdělkem.
Představa, že teď zákazníky máme, tak to nějak překlepeme a kampaně zapneme až se situace zlepší, je prostě úsměvná. Přestat dělat akvizici a doufat, že stávající zákazníci nezkrachují nebo nám je nepřetáhne konkurence, opravdu není moc dobrá strategie.
Náklady na marketing neškrtejte. Raději se ho naučte dělat pořádně. ?
Revitalizace firem