Mýty

O našem oboru panují fakt zajímavé mýty. Jeden z nich je, že přijdeme do firmy a začneme škrtat a škrtat. Náklady, lidi, všechno seškrtat, ať nám ta firma zase hezky šlape. ?


Na to vždycky říkám: „Přátelé, k prosperitě se opravdu, ale opravdu neprošetříte.“ Představa, že někdo přiběhne do cizí firmy, z rychlíku mrkne na náklady a začne je kosit hlava nehlava, je prostě úsměvná. Stejně jako další poučka, že je potřeba zavolat každému z dodavatelů a tlačit na snížení vstupů. V dnešní době je to obzvláště legrační, každý majitel se modlí za to, aby mu tu cenu alespoň nechali, (nejen) materiály zdražují neuvěřitelným tempem.

Já vždycky radím, pokud chcete šetřit, začněte tím, že si vytvoříte jasný finanční plán. ? Může vám to přijít jako banální rada, spousta firem ho ale opravdu nemá. Nebo alespoň ne ani vzdáleně takový, jak by měl vypadat. Jenom pak budete bezpečně vědět, kde škrtat dává smysl.

Pokud přijde krize a firma má náklady na marketing 150 000 Kč a ten jí přináší 1,5 milionu v tržbách, tak přece ten marketing neškrtnu, protože musím šetřit. Naopak, ještě do něj další peníze pošlu. A místo toho najdu ta bolestivá místa, kde optimalizovat lze.

Tím, že si udělám na rok jasný plán, mám i větší tendenci ho dodržet, zaktivizuje mě to, trápím se, přemýšlím, jak toho dosáhnout, a nakonec tu cestu najdu. Pouze touto malou drobností můžete začít fungovat lépe než 99 % firem. ✅

revitalizace firem