Na kampani generála Pavla se mi líbilo, že když se novináři zeptali šéfky jeho marketingu, podle čeho vybírali hesla důvěra, klid a řád, odpověděla jim, že to bylo jednoduché. Zjistili zkrátka, čemu věří pan Pavel a prostě to komunikovali lidem.
A přesně takhle to má být. ? Dnes se spousta firem ohání firemní kulturou, ale je to jen na oko, ve skutečnosti tím nikdo ve firmě nežije. Zkrátka se vymyslí nějaký dobře znějící koncept a ten se na firmu našroubuje. Věřte mi, vždycky se to nakonec pozná.
Kdysi jsem čekal na schůzku ve firmě a měli tam na skle vyrytý takový nasvícený nápis, který shrnoval jejich hodnoty. Byl jsem z toho úplně paf, jak hezky to vypadalo. Říkal jsem si, jak to asi funguje v praxi? Kolem šel dělník ?, tak jsem ho zastavil a poprosil ho, aby mi řekl, co si o tom myslí?
Odpověď sem ani nemůžu napsat, protože se skládala jen ze samých sprostých slov. ? Dělník mi zkrátka řekl, že vedení káže vodu a pije víno, že jsou odtržení od reality, o lidi se nestarají a nikdo jim nevěří.
Firemní slogan, vizi nebo misi si můžete napsat jakkoliv vzletnou. Pokud ji ale nežijete předevšim v první řadě vy a následně vaši nejbližší lidé, můžete si ji opravdu jen zasklít a toužebně se na ni dívat. ?
marketingové poradenství