Dojmologie vládne světu, bohužel. ❌
Představte si pyramidu, která se skládá ze tří částí. Základna jsou názory a dojmy lidí ve firmě. Každý přidává svůj pohled a názor na věc. Prostřední část je reporting a controlling a malá špička nahoře jsou tvrdá data. ?
Drtivá většina firem zakládá svá rozhodnutí na dojmologii. A přesně tohle se ve firmách, které řídíme, snažíme hned od počátku změnit. Tvrdá data musí tvořit základnu.
Zlaté pravidlo managementu říká, že co neměřím, to neřídím. Možná se jedná o trochu otřepanou frázi, to ale ještě neznamená, že není pravdivá. Čísla jsou základ. Už v úvodním měsíci spolupráce si proto vše dáme do tabulky a dostaneme neúprosně viditelné ukazatele, které nám jasně řeknou, kde firmu tlačí bota.
Pokud bude vaše firma stát na dojmologii, s velkou pravděpodobností se nikam neposunete. Spousta majitelů se nechá opíjet rohlíkem a jejich firma tak zbytečně trpí. A pozor, ať mě zas někdo neobviňuje v komentářích, že jdu jen tvrdě po číslech a nezajímám se o lidi. Názory kolegů jsou samozřejmě důležité a často přinesou impuls, který dokáže firmu posunout dál. Jen na nich nesmí být postaveno řízení firmy.
Protože lidi někdy lžou, ale čísla nelžou nikdy.
marketingové poradenství