Co má společného omítání a interimmanagement

Mám jednu lekci od řemeslníka.

Když jsme stavěli dům, moje drahá polovička chtěla co nejvíce baby friendly interiér. Trvala na zaoblených rozích stěn. Profík omítkář, se špičkovými referencemi, kterého jsem měl domluveného dlouho dopředu, trval na hranatých rozích stěn s lištou. A odmítal to udělat jinak.


Ano, náš zákazník, náš pán. Ale pokud po vás zákazník chce něco, co pro něho není to nejlepší dle vašich zkušeností, pak skutečný profík neustoupí - i za cenu ztráty kšeftu. Protože ví, že pokud nakonec zákazník nebude spokojený - jeho zklamání a nespokojenost se stejně sveze na vás. Třebaže jste mu vlastně původně navrhovali jiné, a lepší řešení.

Co je víc, svědomí nebo obchod? Jedna věc jsou taktiky a schopnost za každou cenu dotáhnout do konce obchod. Druhá věc jsou hodnoty a celková filosofie, jak chcete byznys dělat.

Laurin & Klement měli dobré heslo: jen to nejlepší jest pro naše zákazníky dost dobré.

A to je pro mě také odpověď na položenou otázku. V krátkém období možná "ztrátová strategie" - nehrotit zisk za každou cenu a do maxima. V dlouhodobém období však strategie vítězná a bezpečná. Přináší stabilitu, renomé, dobrou pověst. A nakonec i ten zisk.

interim management