Chyba

Náš kolega udělal nedávno chybu. Potenciální zákazník, majitel jedné středně velké firmy, se chtěl s námi co nejdříve sejít. Kolega měl v požadovaný den již 5 schůzek, chtěl však panu majiteli vyhovět, takže si setkání s ním domluvil. ?

Přijel ale pozdě. A nemohl se ani zavčasu omluvit, protože se mu předchozí schůzka protáhla a během ní nebyl schopen telefonovat. Pan majitel to vzal dost negativně a přestal věřit ve schopnosti JPF, protože jsme na úvodní schůzku nebyli schopni dorazit včas. Pravděpodobně jsme tedy přišli o zákazníka, což v tržbách dělá docela dost peněz. ❌

Mám se na kolegu zlobit? Mám na něj křičet? Mám mu za to pochybení utrhnout hlavu? Ani náhodou. Kolegu jsem vyslechl, poděkoval mu za dlouhodobé nasazení a snahu vyhovět klientovi a poradil mu, ať se pro příště nebojí říct ne. ?

Nechte své lidi chybovat, nechte je, ať se učí. Aby mohli podávat špičkové výkony, musí cítit rozumnou míru bezpečí a podpory ze strany vedení firmy. Jinak přestanou riskovat a nebudou se snažit jít dopředu. Každá chyba, kterou si zažijí na vlastní kůži, je obohatí víc než třídenní školení. ✅

Revitalizace firmy