V mnoha firmách je v každém případě potřeba nové vize. Co fungovalo doposud, nebude zcela evidentně fungovat dál.
Málokterého podniku se doba covidová nedotkla natolik, aby v něm nemuseli udělat refresh toho, kam směřují. Redefinovat vizi je však zjevně umění, které ovládá málokdo. Nestačí totiž pouze chtít. Je k tomu třeba čas, představivost, kreativita, a především spalující touha něco dokázat. Pro některé možná bohužel dokázat i něco úplně nového. Mnoho lidí je však v byznysu dost uspokojených z předchozích let hojnosti. To se pak těžko znovu startuje touha začít i od znovu a vybudovat velké věci.
Zkušenost lidská ukazuje, že pokud nikam nesměřujete, pak se moc daleko nedostanete. Kde není vize, lid strádá. Nedávno jsem četl úvahu, co by dnes dělal T. Baťa. Odpověď byla přiléhavá: Měl by jasnou vizi, co dál.
Mimochodem, jak vypadá fungování bez jasné vize, nám dnes bohužel zdárně ukazuje naše vláda. Série zkratkovitých, chaotických opatření a rozhodnutí budiž toho důkazem. To samé platí i v byznysu. Pokud je firma paralyzována nedostatečnou vizí vedení o tom, co a jak dál, pak se stává silně reaktivní a ponechána napospas celé řadě nevyzpytatelných událostí, které nemůže ovlivnit.
revitalizace podniku