Nikdo si od vás nic nekoupí jen proto, že chcete zisk. A že ho chcete víc.
Holt chtě nechtě musíte mít užitek pro druhé.
Když člověk začne podnikat, musí vydělávat peníze. Ale děláte taky spoustu věcí, které byste "jen" kvůli peněz nedělali. Máte svou vizi, víru, sen...
Později peníze moho podnikatelů má. Přesto je vidíme při tom, jak se snaží být především prospěšní druhým. Protože pochopili, o čem to je.
Excelující podnikatelé ví, že důležitější než peníze je znát, za čím jdete a vědět, proč "to" děláte. Cílem podnikání je zisk. Ano. Ale pak je tam hlavní a silný hnací motor. A tím je účel, proč to děláte.
A ti skutečně špičkoví podnikatelé, kteří hrají "extraligu", mají především jeden hlavní cíl: být nejlepší v oboru. Dominovat.
Na 1.místě nejsou peníze. Na 1.místě je touha být dokonalý.
Dokonalý a nejlepší v tom, co děláte. A toto měli Jobs, Baťa a jim podobní společné...
Baťa sám říkal: Dělejte cokoliv. Třeba zametejte ulici ve vašem městě. Ale dělejte to nejlépe ze všech. Dělejte to dokonale a peníze si k vám vyšlapou cestu samy.
Ano. Je to metafora. Nerad bych se pouštěl do diskuze, zda zametáním ulice se dá zbohatnout. Kdo chce pochopit, pochopí.
A co vy? Soustředíte se na peníze? Na účel? Na užitek? Či dokonalost?
strategie podniku