Řešíme u klienta nefunkční pobočku s obratem kolem 60 mil./rok.
Je tam velká fluktuace.
Problémy s organizací a kvalitou servisu.
Jedeme tam.
Na místě děláme analýzu.
Bavíme se s lidmi, pozorujeme provoz.
Děláme rozhovory s personálem a bavíme se samozřejmě i se šéfem pobočky.
Za nás je závěr jasný: dokud bude pobočce šéfovat stávající vedoucí, z místa se nepohneme. A majitel bude dál jezdit týden co týden na pobočku řešit problémy.
Sedíme zpět na centrále s majitelem. Dáváme mu zpětnou vazbu. Navrhujeme řešení.
Slyšíme to, co už mnohokrát v podobných případech:
Láďa je s námi od začátku. Bez něho si to nedovedeme představit.
Ano, ale s ním to takto dál asi taky nepůjde, nebo...?
Hmmm.
Podívejte. Láďa je skvělý chlap. Je pracovitý, loajální, za firmu dýchá. Jde mu to skvěle se zákazníky.
Ano, má krapet přehnané ambice a je kulantně řečeno lehce roztržitý a emočně nestabilní. A hlavně, moc mu to nejde s péčí o vlastní lidi, s jejich vedením, rozvojem a motivací. Projevuje se spíše jako individualista.
Dejte Láďovi nabídku na obchodního manažera servisu a bude skvělý. Tedy pokud jeho ego zvládne tento "posun".
Šéf pobočky pak musí být někdo, kdo to umí s lidmi. Nejen loajální, ale i profesionální. S předpoklady pro vedoucího.
Dává to smysl?
audit firemní kultury